- Toto téma obsahuje celkem 5 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel Tomáš Podlesný a poslední změna proběhla 12 let, 3 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
-
VeronikaHost
Dobrý den,
nevíte náhodou, jak to je?Mám životko u České pojištovny (Dynamik) a budu ho rušit. Je lepší první zažádat o výběr peněz a pak až ho zrušit nebo to je jedno a dostanu tak i tak stejné peníze.
Díky za odpověď.
V. -
AlenaHost
Dobrý den,
pojištění Dynamik jsem rušila na podzim. Je lepší si napřed zažádat o výběr peněz a pak teprve dát výpověd. Vše proběhlo bez problémů a docela rychle. Pozor na odpočty daní.
-
MáraHost
Dobrý den,
Chtěl sem se zeptat jak dlouho Vám trvalo vyplacení peněz od žádosti o výběr. Nechával sem si poslat peníze na účet, uběhl cca měsíc a pořád nic. (Mam také ČP dynamik)
Děkuji Mára
-
Tomáš PodlesnýHost
Dobrý den,
Malý tip do budoucna i pro ostatní: stačí převést kapitálovou hodnotu na novou smlouvu životního pojištění (i u jiné pojišťovny) a není nutno vracet přeplatky na dani. 😉Přeji příjemný den.
-
karlaHost
Pracuji na FÚ a to co píšete není pravda. Při zrušení smlouvy a převodu do jiné pojišťovny se vždy jedná o odbytné A aby se nemuselo dodaňovat musí jít toto odbytné rovnou do mimořádného pojistného na novou smlouvu. Tedy pozor! nesmí v tomto figurovat váš účet. Z pojišťovny rovnou do pojiˇšťovny. A ještě si dobře rozmyslete o kolik přijdete on totiž rozdíl mezi KP a odkupným může být někdy dosti velký.
A ještě jen moje doporučení. Nikdy bych nejednala s "finančním poradcem". Vždy je lépe zajít si sám na pobočku konkrétní pojišťovny a nechat si zpracovat nabídku. To je vždy nejleší. Oni totiž FP jsou pěkná sebranka. Znalosti o trhu žádné pouze znalost max. 3 produktů a hlavně provize z nich.Zrušit stávající a nabouchat nové smlouvy. To, že vlastně okradou klienta je nezajímá.
Můj názor ale z praxe. -
Tomáš PodlesnýHost
Dobrý den paní Karlo,
Upřesním tedy moji předchozí odpověď. Při zrušení smlouvy a převodu do jiné pojišťovny hovoříme o odbytném. Při zrušení smlouvy a převodu do stejného typu pojištění v rámci pojišťovny hovoříme o převodu kapitálové hodnoty. Máte pravdu v tom, že odbytné musí být převáděno rovnou na novou smlouvu bez účasti klientova účtu. Máte také pravdu, že rozdíl mezi KH a odbytným může být velmi rozdílný. Co už však neuvádíte je doba trvání smlouvy. Pokud je smlouva "mladá" je zde rozdíl v kapitálové hodnotě a obdytném obrovský. Pokud je však smlouva "stará" a je placeno v malých částkách, rozdíl není až zas tak velký. Je také zarážející v rozdílném řešení této situace na různých pobočkách FÚ. Jedni nutí dodanit, druzí nikoliv. Co pobočka, to jiný názor (zkušenost z praxe a z praxe klientů). Bohužel zákon týkající se tohoto problému je napsán velmi obecně a má mezery.Velký rozdíl je také ve "finančním poradci" a finančním poradci. Je to jen o lidech a Vy jste bohužel zažila tu horší variantu. Pokud budeme řešit třeba majetkové pojištění a obejdete si pobočky několika pojišťoven, klidně a s čistým svědomím si můžu dovolit tvrdit, že makléř Vám dokáže nabídnout ještě mnohem nižší cenu za úplně stejných podmínek jako na pobočce konkrétní pojišťovny. Vy jako jedinec nejste pro pojišťovnu tak "zajímavý kousek" a nemá proto důvod Vám dávat nějakou výraznou slevu. (pokud ovšem nemáte všechny své smlouvy jen u jedné pojišťovny).
Pokud se bavíme o pojištění občanských rizik (životní, úrazové, atd.) je zde také obrovský rozdíl. Pracovníkovi na přepážce je úpně jedno, zda-li budete mít smlouvu za 200Kč/měsíc nebo 1500Kč/měsíc. On si pouze napíše čárku za produkci a tím to pro něho končí. O správném nastavení smlouvy se nedá hovořit. Pochybuji, že budete na pobočce před dalšími čekajícími v řadě za Vámi povídat o svých případných nezajištěných dluzích (třeba auto na úvěr bez havarijního pojištění), které je nutno zajistit a také o Vašich příjmech a majetkových poměrech, které jsou nutnou součástí takového návrhu pojištění. A také každý pracovník na pobočce kterékoliv pojišťovny Vám bude tvrdit, že jím nabízené pojištění je nejlepší a nemá konkurenci. Když pak vidím ty smlouvy (rizika společně na smlouvě se spořením) + míru podpojištění 🙁 a spočítám o kolik peněz by tak klient takto nastavenou smlouvou přišel, docela rád bych Vám přál slyšet reakce jednotlivých klientů na pracovníky poboček pojišťoven.Je ovšem to chleba o dvou kůrkách a jak jsem již psal výše, Vy jste bohužel okusila tu horší.
Přeji Vám příjemný den.
-
-
AutorPříspěvky