- Toto téma obsahuje celkem 8 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel Lenka Kudrnová a poslední změna proběhla 5 let, 4 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
-
Marie K.Host
Dobrý den, chtěli bychom si koupit poměrně drahý zájezd pro celou rodinu, v předchozím příspěvku jsme četla, že si lze pro určité případy pojistit storno zájezdu a storno poplatky, je tomu tak? Vztahuje se to na případy, kdy cestovka zkrachuje, kterých je teď mnoho nebo jen na nezpůsobilost vycestovat, způsobenou např. vážným onemocněním nebo úrazem? Kdy se co a kolik vyplácí? A lze u různých pojišťoven uplatňovat různé události, nebo mají všechny to samé?
Děkuji Marie K.
-
Jana Roselli – Pojištění.czHost
Vážená paní Marie,
pojištění storna zájezdu samozřejmě lze sjednat. Máte dvě možnosti: buď jako samostané pojištění, nebo jako připojištění k cestovnímu pojištění.
Pojištění storna zájezdu si musíte sjednat nejpozději den po platbě zálohy zájezdu nebo při jednorázové platbě ceny zájezdu. Pokud byste si pojištění sjednali až později, nebylo by platné.
Stornopoplatkem se rozumí skutečně vzniklé vyúčtované náklady, které jste musela prokazatelně uhradit cestovní kanceláři v souvislosti se zrušením cesty do zahraničí.
Jako pojistná událost je ve většině pojišťoven považováno zrušení cesty z důvodu:
vážného akutního onemocnění nebo úrazu pojištěného, nebo jemu blízké osoby,
úmrtí pojištěného nebo jemu blízké osoby,
škoda na majetku pojištěného vzniklá těsně před odjezdem do zahraničí (požár, povodeň..),Některé pojišťovny dále akceptují jako pojistnou událost:
těhotenství pojištěné, pokud bylo zjištěno až po sjednání pojištění,
nečekaná výpověď pracovního poměru,
podání žádosti o rozvod.V případě pojistné události je nutné cestu zrušit a ihned písemně oznámit pojišťovně vznik pojistné události. Připravit si doklady o zaplacení zájezdu, o zaplacení stornopoplatků. Poté s Vámi již pojišťovna pouze dořeší pojistné plnění.
Toto pojištění se však nevztahuje na krach cestovní kanceláře. Pro tento případ musí být pojištěna cestovní kancelář.
Nabízíme Vám online sjednání samostaného pojištění storna zájezdu a to od společnosti Mondial assistance.
Cena tohoto pojištění je 2,8% z celkové ceny zájezdu. Max. Limit pojistného plnění je 250 000 Kč. Spoluúčast 10% – 20%.Dále nabízíme připojištění storna zájezdu k cestovnímu pojištění od těchto pojišťoven:
ALLIANZ pojišťovna, a.s.
cena 2,8% z ceny zájezdu
spoluúčast 10% – 25%
VICTORIA VOLKSBANKEN pojišťovna, a.s.
cena 2,5% z ceny zájezdu
spoluúčast 10% – 20%
MONDIAL ASSISTANCE
cena 2,4 – 2,6 % z ceny zájezdu (dle varianty cestovního pojištění)
spoluúčast 10% – 20%Online sjednání pojištění storna zájezdu na http://www.pojisteni.cz:
https://www.pojisteni.cz/srovnani/storno-zajezdu.html https://www.pojisteni.cz/srovnani/cestovni-pojisteni.htmlMějte hezký den, Jana Roselli – Pojištění.cz
-
Marešová PavlínaHost
Dobrý den, ráda bych se zaptala na následující .Při pojištění storna zájezdu 3 osob/2 dospělí a dítě-9 let, které má zájezd zdarma ,pokud doprovází 2 dospělé/dojde k situaci akutního onemocnění dítěte.Vztahuje se storno pojištění na všechny osoby,nebo se předpokládá,že tedy dospělí mohou odjet?A že náklady na pobyt dítěte byly 0,takže není nárok na plnění? Děkuji Marešová
-
Jana Roselli – Pojištění.czHost
Vážená paní Marešová,
pojištění storna zájezdu se sjednává na pojistnou částku, která je cenou zájezdu za všechny pojištěné. Pokud je dítě zdarma, není nutné je ani uvádět do pojistné smlouvy.
Protože běžně je v pojistných podmínkách pro pojištění storna zájezdu uvedeno, že pojistnou událostí je mimo jiné vážné onemocnění nebo úraz osoby pojištěnému blízké, nebo vážné onemocnění nebo úraz osoby spolucestující s pojištěným.
Proto v obou případech pokud byste byla pojištěna jen Vy a manžel nebo Vy, manžel i Vaše dítě, na onemocnění dítěte se pojištění bude vztahovat.
Pojištění storna zájezdu si můžete on-line sjednat na našich stránkách: https://www.pojisteni.cz/srovnani/storno-zajezdu.html
Mějte hezký den. Jana Roselli, Pojištění.cz
-
Jiří BystřickýHost
Dobrý den, chtěli bychom pojistit storno zájezdu a narazili jsme na jeden problém. Zájezd máme hrazený s možností příspevku na dovolenou od zaměstnavatele. Celá platba probíhá tak, že my zaplatíme zaměstnavateli 16500,- a zaměstnavetel po našem zaplacení poukáže celou cenu zájezdu i s jeho příspěvkem cestovní kanceláři. My jsme naši částku dnes uhradili mému zaměstnavateli na účet a podle podmínek sjednání pojištění by dnešek tím pádem měl být poslední kdy se dá pojištění sjednat, ovšem platbu jsme prvedli přes internetové bankovnictví a jako potvrzení jsme od banky dostali emailovou zprávu o zaplacení, ovšem nejsme si jisti zda tato zpráva vytištěná doma (jednoduchý dokument, který lze sepsat kdykoliv). Ptáme se jak tuto situaci vyřešit a zda tato zpráva stačí, nebo jak nahradit opravdovou účtenku o zaplacení. Zaměstnavatel i cestovka je v jiných městech a obejití těchto lidí není za den možný…
Děkuji Jiří Bystřický
-
Oldřich KozlerHost
Dobrý den,
je možné sjednat pouze samostatné pojištění storna zájezdu? a za jakých podmínek?Děkuji za stručnou odpověď
Oldřich Kozler
-
dotazHost
Dobrý den ráda bych se zeptala,kolik procent mi bude vyplaceno,když budu muset zrušit zájezd z důvodů infekčního onemocnění?Děkuji Němcová
-
Milan StrakaHost
Dobrý den,
plánuji vlastním autem cestu do Chorvatska, kde budu mít přes českou CK zaplacený hotel. Zajímalo by mě jestli pojištění storna zájezdu se vztahuje i na poruchu vozu při cestě na dovolenou.
Děkuji za odpověď
Milan Straka
-
Lenka KudrnováHost
Dobrý den,
letos v červenci jsme měli s vnoučaty odletět do Tuniska. Vnučka si bohužel 7 dní před odletem zlomila nohu a zájezd jsme byli nuceni stornovat. Měli jsme zaplacené pojištění storna zájezdu, kde je v podmínkách uvedeno,že v případě storna je účtován poplatek 10-20% ceny. Odeslali jsme storno na CK Blue-Style a oznámili škodu EVR pojišťovně spolu se zprávou lékaře.
Závěr EVR byl takový, že storno zájezdu se nevztahuje na prarodiče a vrátili nám směšnou částku s vysvětlením, že součástí pojistných podmínek je vysvětlení pojmů : rodinný příslušník (nejbližší příbuzný), tzn. vztahuje se to pouze na rodiče. Tuto skutečnost nám nikdo z CK neoznámil ani při sjednávání smlouvy s pojištěním, ani při podání storna zájezdu. EVR považuje vyřešení pojistné události za korektní a CK Blue Style jedná vlice stroze, žádný, ani minimální náznak vstřícnosti. (podotýkám, že CK si ponechala storno poplatek 80% ve výši 45.728 Kč a jsem přesvědčena, že zájezd byl obratem prodán).
Považuji způsob jednání a komunkace CK za velice neseriozní. Jaká je šance dostat své peníze zpět?
Děkuji za odpověď.
-
-
AutorPříspěvky