AXA pojišťovna je 46. nejhodnotnější značkou na světě, první nejhodnotnější značkou mezi pojišťovnami a třetí nejlepší značkou napříč finančním sektorem. Hodnota značky v letošním roce vzrostla o 14 % na 10,579 miliard dolarů (přes 256 bilionů korun).
V letošním žebříčku Interbrand’s Top 100 Best Global Brands ocenili hodnotitelé tři hlavní iniciativy, které zvýšily hodnotu značky a úspěch celé globální skupiny AXA.
- prvním z nich bylo posílení inovací, tak aby AXA lépe sloužila svým klientům a mohla lépe předpovídat jejich potřeby
- druhou iniciativou je posílení společenské odpovědnosti a odpovědného růstu
- třetí je rozšířená přítomnost skupiny AXA v Africe a na Blízkém Východě
Pojišťovna Allianz je 51. v žebříčku Best Global Brands 2016 a zaznamenala 12% nárůst hodnoty oproti roku 2015 – na 9,53 miliardy amerických dolarů (232,4 miliardy korun).
Umístění značky Allianz, která se od minulého roku posunula o tři příčky výše, rozhodlo podle Interbrandu několik zásadních faktorů:
- rekordní výsledky skupiny za loňský rok
- strategická orientace na zákazníka
- aktivní přístup k digitalizaci
- silná oddanost myšlence udržitelného rozvoje
Kritéria pro zařazení do žebříčku Interbrand’s Top 100 Best Global Brands mohou splňovat pouze globální značky, působící napříč kontinenty, překonávající kulturní hranice a splňující růst na všech vyspělých trzích. Nejméně 30 % příjmů musí pocházet z oblasti mimo domácí region. Značka musí být přítomna v Asii, Evropě, Severní Americe a stejně tak musí být přítomna na rozvíjejících se trzích. Musí poskytovat dostatečně veřejné a dostupné údaje o svém hospodaření. Očekávaný ekonomický zisk musí být dlouhodobě kladný. Značka musí mít veřejný profil a povědomí napříč všemi hlavními ekonomikami světa.