Z údajů Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) vyplývá, že už třetí rok v řadě rostou nové registrace aut v Evropské unii. Za prvních šest měsíců roku 2016 přibylo 7,8 milionu nových řádně přihlášených aut, čímž se přírůstek vrací na úroveň mezi roky 2008 a 2009. V rámci evropské osmadvacítky největší nárůst zaznamenali Maďaři a Chorvati – shodně o více než pětinu než za první pololetí 2015. Jen těsně za nimi se umístili Poláci, Slováci a Češi. Podstatně slabší byl nárůst v Bulharsku a Rumunsku, ale také třeba v Rakousku (+6 %). Dvouciferný růst byl zaznamenán letos na významných trzích Itálie a Španělska, Německo hlásilo zvýšení o 8 procent. Na druhou stranu stagnace panovala ve Francii a ve Velké Británii. Průměrná evropská dynamika (EU28) byla na úrovni 9,4 %
V České republice byly segmenty povinného ručení i havarijního pojištění v prvním pololetí 2016 premianty v dynamice růstu. UNIQA pojišťovně náleží aktuálně tržní podíly pěti procent v povinném ručení a devíti procent v havarijním pojištění.
Průměrné pojistné na vozidlo se meziročně zvýšilo jak u povinného ručení tak i havarijního pojištění . Dynamičtější pohyb v havarijním pojištění je odvozen od silnější poptávky po nových autech, a také od meziročního navýšení leasingového obchodu. Ve všeobecně příznivém ekonomickém klimatu se daří i odbytu dražších vozů vyšších tříd. V povinném ručení není růst ceny tak markantní, což souvisí s aktuálně velmi všestrannou segmentací klientů při jejich náboru, kde UNIQA uplatňuje podle dlouhodobých statistik cíleně diferencovanou cenovou politiku podle rizikovosti zákazníků.
K 30. červnu vzrostlo meziročně počet aut pojištěných v UNIQA
- povinné ručení o 10,2 % (351.000 vozů)
- havarijní pojištění o bezmála 12 % (173.300 aut).
Pojistné předepsané za tyto dva segmenty činilo za první pololetí celkem 1, 255 miliardy korun. Meziročně vzrostlo o 10,6 % v povinném ručení, a dokonce o 16,7 % v havarijním pojištění.