Za minulý rok Air Bank, mBank, Equa, Fio a Zuno přibylo dalších více než 355 tisíc nových klientů. Celkem již tyto „nové banky“ mají přes dva miliony klientů.
Hlavním cílem „nováčků“ tak je přimět klienty, aby si od nich víc půjčovali, a tím banky mohly růst ve výnosech. „V poskytování kontokorentů, hypoték a v podnikatelských úvěrech si i v dnešním konkurenčním prostředí vedeme dobře a chceme v tom pokračovat. Například hypotéky propagujeme od začátku roku v nové reklamě a letos začneme se spotřebitelskými úvěry a kreditními kartami,“ říká mluvčí Fio banky Zdeněk Kovář.
Air Bank slibuje, že se letos zaměří na další služby. „Od klientů také víme, že by od nás uvítali více vlastních bankomatů. Letos bychom chtěli přijít s konkrétním řešením,“ říká Vladimír Konjati, mluvčí Air Bank.
Růstu výnosů nových bank letos nahrává výrazně lepší výkon české ekonomiky. Domácnostem začaly růst příjmy, snížila se nezaměstnanost a oproti minulosti se Češi víc zadlužují i na spotřebu. Z pětice nízkonákladových bank byly v roce 2013 v zisku jen Fio a mBank.
Od roku 2014, tedy už ve třetím roce od vstupu na trh, se k nim přidala Air Bank. Obchodní model Air Bank je ale specifický − banka je součástí skupiny PPF a většinu nabraných peněz od klientů zhodnocuje v rámci Home Creditu a jiných jejích společností. Podle Komjatiho objem úvěrů Air Bank ke konci září 2015 dosáhl 26,4 miliardy korun. Půjčky a hypotéky jejím klientům z toho byly zhruba 6,5 miliardy korun.
I Equa bank podle své mluvčí Markéty Dvořáčkové koncem loňského roku začala na měsíční bázi hospodařit se ziskem a letos už by měla skončit také v zisku.
Celý článek v deníku HN : Nové banky mají dva miliony klientů. Lákají na vyšší úroky při spoření či půjčky a rozšiřují pobočky