Největší tuzemská banka ČSOB neuspěla se svou značkou Era pro mladší a aktivní lidi, kteří nechtějí spojit své finance s Poštovní spořitelnou. Nákladně budovaný brand, který měl symbolizovat moderní éru finančních služeb a který ČSOB ovládá spolu s Poštovní spořitelnou, klienti nepřijali. Velká část stále dává přednost tradiční Poštovní spořitelně. Samostatná Era tak v další strategii ČSOB už nemá místo.
V nově chystané strategii se počítá s expanzí i prostřednictvím samotné ČSOB. Ta je stále vnímána jako banka pro bohatší a její služby využívají spíš lidé středního věku. „Plánujeme s brandem ČSOB proniknout i mezi nastupující generaci a víc ho rozšířit na masovém trhu,“ tvrdí Hutla. Nové profilování ČSOB už je podle něj na některých změnách znát. „Je to patrné například ve způsobu, jakým se ČSOB snažíme propagovat, nebo na tom, jak směřujeme chování našich zaměstnanců − k přirozenosti, vstřícnosti a lidské srozumitelnosti. Startujeme také velkou revizi veškeré psané komunikace s klienty,“ říká Hutla.
ČSOB chce nově profilovat i Poštovní spořitelnu. Záměr ale závisí na prodloužení spolupráce s Českou poštou. Smlouva platí do konce roku 2017 a realizace větších změn se podle Hutly odvine od toho, jakým výsledkem skončí zájem ČSOB zůstat hlavním partnerem pošty.
Celý článek : ČSOB utlumuje značku Era