Výsledky žebříčku Best Global Brands, ve kterém se opět potvrdila síla a hodnota značky AXA
- 48. nejlepší značkou na světě
- 1. nejlepší značkou na světě v konkurenci ostatních světových pojišťoven
Podle serveru Interbrand je klíčovým úspěchem značky AXA, který se promítá do jejího trvalého růstu, její neustálá investice do značky v podobě narůstajícího businessu a informovanosti o všem, co se uvnitř společnosti děje – od firemní kultury po nově uzavřená partnerství či spolupráci.
V roce 2015 si značka AXA prosadila svoji přetrvávající dominanci nejen jako nejhodnotnější značka mezi světovými pojišťovnami, ale také svým vynikajícím výkonem na poli finančních služeb, což je třetí největší oblast zastoupená v žebříčku Best Global Brands.
AXA v České republice a na Slovensku
AXA životní pojišťovna má na pojišťovacím trhu stabilní pozici. Objem aktiv pod správou životní pojišťovny ke konci roku 2013 činil 13 miliard korun. Počet smluv AXA životní pojišťovny ve stejném období dosáhl více než 281 tisíc.
AXA pojišťovna vstoupila na trh v roce 2008. Nabízí pojištění DOMOV (stavby, domácnosti) a AUTO (povinné ručení a havarijní pojištění) se širokou nabídkou různých připojištění a asistenčních služeb. Hodnota hrubého předepsaného pojistného činila v roce 2013 cca 1 miliardu korun. Počet smluv AXA pojišťovny dosáhl ke konci roku 2013 více než 509 tisíc.
AXA penzijní společnost obsadila v roce 2014 pátou pozici na českém trhu dle výše prostředků evidovaných ve prospěch účastníků, což činí 11,8 % na trhu transformovaných fondů a 7,3 % na trhu účastnických fondů. Udržuje si tak stabilně pozici jedné z největších penzijních společností na českém trhu. Celkově využívá služeb AXA penzijní společnosti zhruba 394 tisíc klientů. Jednou z priorit společnosti je spolupráce se zaměstnavateli, kteří svým zaměstnancům přispívají na penzijní spoření. Celkový počet smluv s příspěvkem zaměstnavatele činil ke konci roku 2014 zhruba 105 tisíc.
AXA investiční společnost na trhu působí od roku 2007 a na konci roku 2013 měla již více než 94 tisíc klientů. Klientské aktiva pod správou představují nyní 3,7 miliard korun. AXA investiční společnost nabízí celkem 10 podílových fondů, přičemž tři z nich jsou střešní fondy, které dávají i drobným klientům možnost investovat do nejlepších z 1100 fondů spravovaných společnostmi AXA.
AXA a společenská odpovědnost
Skupina AXA se hlásí ke společenské odpovědnosti. Jejími prioritami jsou spolupráce s komunitami, podpora finanční gramotnosti a ohleduplný přístup k životnímu prostředí. Od roku 2007 je AXA generálním partnerem projektu Nadace Partnerství „Na zelenou“, který je zaměřen na zvýšení bezpečnosti dětí při cestách do školy a zároveň je motivuje k dojíždění na kole či k docházení do školy pěšky. Od roku 2011 je AXA generálním partnerem školního informačního kanálu ŠIK, jehož prostřednictvím podporuje finanční gramotnost u žáků základních a středních škol.
AXA Group
Skupina AXA zaujímá celosvětově vedoucí pozici v oblasti pojištění a správy majetku. Zaměstnává na 157 000 pracovníků, kteří zajišťují péči o 102 miliony klientů v 56 zemích světa. V roce 2013 dosáhl obrat skupiny podle IFRS výše 91,2 miliardy EUR a tržby podle IFRS výše 4,7 miliardy EUR. Ke dni 31. 12. 2013 činil majetek ve správě (AUM) společnosti AXA 1,113 miliardy EUR.
AXA ASSISTANCE v České republice
AXA ASSISTANCE zahájila svou činnost v České republice v roce 1998 jako poskytovatel asistenčních služeb pro korporátní klientelu. Nyní nabízí své služby jak firemním zákazníkům, tak i jednotlivcům. Klienty AXA ASSISTANCE jsou zejména pojišťovny, banky, cestovní kanceláře, hotelové řetězce, výrobci a prodejci automobilů, dopravci, distributoři energií, atd. AXA ASSISTANCE poskytuje cestovní pojištění a s ním spojené asistenční služby, právní ochranu a poradenství, asistenční služby pro vozidla, domácnosti
či zdravotní asistenci a rovněž moderní produkty na míru, zejména z oblasti lifestyle a concierge služeb pro VIP klienty