Moto, které naleznete na úvodní straně webu nové společnosti miliardáře Karla Janečka, je prvním co můžeme očekávat od nové verze typu podnikání Peer-to-peer.
„LÉTA PLATÍM POJIŠTĚNÍ. ŠKODY NEMÁM. NEBYLO BY FÉR DOSTAT NĚCO NAZPÁTEK? PŘICHÁZÍ ZMĚNA!“
Peer-to-peer pojištění cílí především na zlevnění pojišťovacích služeb a zjednodušuje celý pojišťovací proces, který se do jisté míry obejde bez klasické pojišťovny. Peer-to-peer pojištění stojí na drobných skupinách pojistníků, které vytvářejí společný finanční základ. V případě, že některý z pojistníků vznese nárok na úhradu škody, je škoda z tohoto základu vyplacena. Pokud pojistník nenahlásí za určité období (zpravidla rok) pojistnou událost, vrací se mu část pojistného zpět, nebo se mu snižuje cena pojistného na další období.
Pokud pojistnou událost nenahlásí žádný z dalších pojistníků ve skupině, jsou výhody systému větší. Naopak v případě vyčerpání společného fondu, mohou být ve skupině pojistníků zaváděny zvláštní, zvýšené taxy za pojištění. Významnou roli tak hraje množství pojistných událostí, které se v rámci skupiny pojistníků řeší. Dojde-li k pojistné události, která přesahuje možnosti společného fondu (tj. peněz od pojistníků), vstupuje do hry klasická pojišťovna, s níž má skupina sjednanou dohodu o krytí. Uvedl server oPojisteni.cz